2012. január 20., péntek

Valentine's Day's St. Honorés / Valentin napi St. Honoré tortácskák

Finally I was able to take some photos about the heart shaped St. Honoré cakes this afternoon. I made the cookie cutter from metal, the hearts are 1 cm wide at their widest point. I made strawberry (the dark one) and rose (the light pink) flavoured St. Honoré cakes and two "big" ones, which are 2 cm wide. The cakes are decorated with tiny pink hearts and I used tiny red glass beads to simulate pommegranate on the strawberry flavoured + on the big ones as extra decoration.

















Yesterday and today I made 72 tiny chocolate petite fours (photos will come later) and on the weekend I plan to make a Mad Hatter style cake fully packed with hearts, dots, flowers, etc.

See you soon,
Orsi

*************

Végül sikerült ma délután néhány fotót készítenem a szív alakú mini St. Honoré tortácskákról. Fémből készítettem a kivágóformát, a szívek 1 cm szélesek a legszélesebb pontjukon. Eper ( a sötétebb) és rózsa ( a világos rózsaszín) ízesítésűt készítettem, és két „nagyot”, ami 2 cm szélesek. A tortácskákat kicsi rózsaszín szívekkel díszítettem, és apró vörös üveggyöngyöket használtam gránátalmamagként, mint extra dekoráció.

Tegnap és ma 72 apró csokoládé aprósüteményt csináltam (fotók később lesznek) a hétvégére pedig egy Bolond Kalapos (Alice Csodaországban) stílusú tortát szánok, tele szívekkel, pöttyökkel, virágokkal, stb.


A közeli viszontlátásig,
Orsi

1 megjegyzés: